Cu toţii ştim că dominaţia dinozaurilor s-a sfârşit atunci când un asteroid imens a lovit Pământul în urmă cu 65 de milioane de ani. Evenimentul a produs schimbări majore, iar aproximativ 75% din vietăţile de pe Pământ au dispărut.

Deşi ştiinţa a explicat modul în care dinozaurii au trăit şi s-au înmulţit înainte să moară, originile diferitelor specii au reprezentat întotdeauna un mister, în principal din cauza lipsei de informaţii. Conform IBTimes, citat de Descoperă.ro, dinozaurii au apărut în urmă cu 245 de milioane de ani.

Specialiştii consideră că aceste vietăţi au crescut şi s-au diversitficat din cauza unei alte extincţii masive ce a distrus viaţa de pe Pământ şi a făcut loc înmulţirii dinozaurilor. În urmă cu 232 de milioane de ani, erupţiile vulcanice masive au avut loc în vestul Canadei, acest lucru ar fi dus la accelerarea încălzirii globale, ar fi produs ploi acide ce în cele din urmă au dus la dispariţia vieţuitoarelor din oceanele şi de pe pământ. Acum, cercetătorii susţin că acest eveniment cunoscut cu denumirea de evenimentul pluvial Carnian a permis dinozaurilor să se diversifice şi să ajungă în vârful lanţului trofic.

”Descoperirea existenţei unei legături între prima diversificare a dinozaurilor şi o extincţie masivă globală este importantă,” a declarat coautorul studiului Mike Benton. ”Extincţia nu doar că a făcut loc erei dinozaurilor, dar a permis şi apariţia grupurilor moderne, inclusiv a şopârlelor, crocodililor, ţestoaselor şi alte mamifere,” adaugă el.

Benton şi echipa sa au publicat teoria după ce au studiat amprentele  dinozaurilor din rocile găsite în lanţul muntos Dolomiţi din Italia. Iniţial, specialiştii au descoperit câteva amprente, însă apoi numărul a explodat. În urma datării rocilor în cauză, au putut determina fix momentul în care a avut loc evenimentul pluvial Carnian.

Foto: b1.ro