Premieră mondială la Craiova. Aici a fost făcută prima locomotivă din lume care funcţionează cu biodiesel pur, fără adaos de motorină.
Directorul tehnic de la Reloc SA, Florin Sanda, a declarat pentru GdS, că premiera constă în faptul că locomotiva va funcționa doar pe bază de biodiesel esterificat, adică din care au fost extrase grăsimile. ”În lume mai există locomotive care merg cu biodiesel amestecat cu motorină. Dar noi folosim biodiesel pur, fără adaos de motorină. În acest aspect constă, de fapt, noutatea. În acest moment suntem în faza de testare a motorului respectiv. Motorul a fost testat, în sensul că s-au făcut probe de stand. Am făcut probe cu locomotiva, am și tras vagoane cu ea, dar facem teste să vedem cum se comportă și pe timpul iernii acel biodiesel, care la temperaturi joase devine mai vâscos. Consumă la fel ca o locomotivă cu motor diesel și are aceleași putere de tracțiune, doar că acestă locomotivă este mult mai ecologică. Biodieselul folosit nu este ulei de bucătărie, dar pot să vă spun doar că miroase a gogoși”, a precizat Florin Sanda. El a mai spus că există o cerere de brevet depusă la OSIM pentru respectiva locomotivă, se așteaptă omologarea, dar mai multe detalii nu se pot da decât după ce se termină testele cu motorul care merge doar pe biodiesel. Biodieselul se face din rapiță, în special, dar se poate produce și din in. Directorul tehnic de la Reloc – Electroputere VFU a precizat că locomotiva va funcționa cu un motor clasic de 2.100 de cai putere, dar adaptat pentru biodiesel.
Comentarii