Pe 28 martie, Craiova a devenit centrul de gravitație al tehnologiei și inovației, găzduind evenimentul IQ Digital Summit, primul eveniment major din domeniu organizat vreodată în sudul României.
Speakeri cu rezonanță globală și lideri de business din mediul local și național s-au alăturat inițiativei, aducând viitorul la Craiova.
„Acum doi ani, discutam despre Metaverse, nu despre AI”
„La începutul acestui turneu, acum aproximativ doi ani, nici măcar nu exista discuţia despre inteligență artificială (AI). Pe atunci toată lumea vorbea despre Metaverse. În mai puţin de un an am ajuns aici”, a spus unul dintre organizatori, Dragoș Stanca, de la Upgrade 100, în deschiderea IQ Digital Summit Craiova, care a adus în reflectoare cea mai importantă tehnologie disruptivă a zilelor noastre.
În timp ce inteligența artificială a fost principalul reper al prezentărilor și sesiunilor Q&A, abordările diferite ale acestei meta-teme au fost cele care au dat culoare evenimentului și au conturat realitatea unui viitor care nu mai are răbdare și nu se mai lasă așteptat. IQ Digital Summit a fost, de fapt, o incursiune într-o nouă realitate, aducând la Craiova puncte esențiale pentru dezbateri cruciale, despre felul în care tehnologia transformă comunitățile, despre cum influențează modelele de business și despre cum ne transformă pe noi înșine, ca indivizi. Evenimentul s-a concentrat pe interactivitate, astfel că fiecare prezentare a fost urmată de sesiuni de întrebări din partea publicului.
Cum gestionăm noua realitate prin emoții
În contextul unor transformări al căror ritm ne schimbă propriul ritm existențial, printre cele mai interesante și așteptate prezentări au fost cele ale lui David JP Phillips și Rahaf Harfoush.
Phillips, numit și Mr. Death by PowerPoint, este autorul cărții “High on Life”, în care explorează rolul emoțiilor și al biochimiei în viața noastră. Prezentarea sa de la Craiova a pornit tocmai de la această viziune de „neuroleadership”, aducând câteva noțiuni introductive într-o formă ușor de savurat. Phillips a vorbit despre cocktailurile de emoții pe care le consumăm zilnic, despre dopamină, serotonină și stres, despre cum ne gestionăm pe noi înșine prin emoții și de ce este important să conștientizăm rolul acestora pentru mecanismele noastre interioare.
„Trăim intr-o lume care ne-a transpus organismul din habitatul său natural într-unul foarte ciudat, fiecare generaţie trece prin noi schimbări. Trăim în lumea stresului cronic, care produce inflamaţie în organismul nostru, cu un impact asupra tuturor substanţelor din corp, ceea ce conduce la dezechilibru”, a povestit acesta.
Unde e etica în această ecuație?
Și Rahaf Harfoush, membră a echipelor de comunicare ale lui Barack Obama, autoare de bestseller și antropolog digital, a pus în balanță felul în care individul reacționează la noile realități din punct de vedere emoțional, aducând în prim-plan consecințele de natură etică.
Cât de etic este, de exemplu, să creezi un business proiectat să transforme afectivitatea într-un joc, pentru a explora vulnerabilități emoționale, precum o platformă unde oamenii își creează parteneri romantici cu ajutorul AI?
„Când vorbim de tehnologie, tindem să vorbim despre schimbările la niveluri superficiale și subestimăm sau neglijăm felul în care această tehnologie ne face să ne simțim, să ne comportăm, mecanisme afective pe care le influențează”, e de părere Rahaf, care consideră că oamenii trebuie să fie conștienți că, de fapt, ei sunt cei care creează, împreună cu tehnologia lumea, așa cum arată ea azi.
Într-o eră în care tehnologiile disruptive – inovații digitale care produc schimbări majore – se succed într-un ritm uluitor, Rahaf a adus în discuție conceptul de anti-fragilitate. Anti-fragilitatea este apanajul celor creativi, iar creativitatea este apanajul celor plictisiți, spune ea. Numai că trăim într-o lume în care nu mai tolerăm plictiseala, limitând, astfel, creativitatea și capacitatea de a deveni anti-fragili. Ce înseamnă a fi anti-fragil? Înseamnă a face un pas în plus și a fi nu doar rezilienți în fața unui eveniment disruptiv, perturbator, ci a deveni mai puternici. Anti-fragilitatea înseamnă nu doar să supraviețuiești și să reziști, ci să devii o versiune mai bună în urma unor evenimente critice.
Unul dintre mesajele centrale de la IQ Digital Summit Craiova: Tehnologia transformă comunități
Alături de speakerii internaționali, IQ Digital Summit a oferit vizibilitate și unor lideri din mediul local, care au înțeles că inovația digitală este inerentă atunci când discutăm despre viitor.
Astfel, la Craiova s-a vorbit despre cum tehnologia schimbă comunități, orașe, sisteme de educație sau medicale.
„Suntem într-un context foarte favorabil pentru inovație, în care adopția noilor tehnologii e tot mai consistentă și transformarea digitală cuprinde din ce în ce mai multe sectoare de activitate. Dacă e să ne referim la sănătate sau administrație, e important să facem pași coerenți pentru o digitalizare sustenabilă, care să asigure comunității, și nouă tuturor, un viitor mai sănătos și mai bine conectat”, a menționat Cristian Predescu, manager Supermedical, care a vorbit la IQ Digital despre utilizarea inteligenței artificiale în imagistică, revoluționând metodele de diagnostic. Compania a inițiat conferințele AIForRomania, pentru a aduce în prim-plan cele mai recente inovații și tehnologii din domeniul AI precum și perspectivele noi pe care inteligența artificială le deschide în imagistică.
Despre inovație și tehnologie în sistemul medical a vorbit și Adrian Cătălin Petrișor, manager Prima Clinic: „Este clar că domeniul medical este unul care va suferi schimbări profunde în următorii ani. Schimbări care vor avea loc, fie că vrem să le acceptăm fie că nu. Avem un număr din ce în ce mai mic de medici şi un număr din ce în ce mai mare de oameni care necesită servicii medicale. Trăim din ce în ce mai mult, preţul este că ne îmbolnăvim din ce în ce mai mult. Trebuie să gestionăm mult mai multe probleme cu un personal din ce în ce mai redus, iar aici tehnologia este de un extraordinar ajutor. Este timpul să vorbim despre inteligenţa artificială, care este din ce în ce mai prezentă în acest domeniu”.
1300 de oameni au participat la IQ Digital Summit Craiova
O perspectivă interesantă asupra modului în care tehnologia schimbă comunități a fost adusă de Ionuţ Stanimir, director marketing şi comunicare BCR, cu formare în sociologie, care a vorbit despre „Cum construieşti un brand de oraş prin tehnologie şi educaţie”, prin puterea comunităţilor şi a numerelor mari. „Pe măsură ce construim o comunitate, mesajul e că va exista un beneficiu pentru toată lumea. Dacă vreţi să vă reinventaţi pe voi, sau firmele, sau oraşul, găsiţi o comunitate. De unde să începeţi? De la tineri. Creierul lor este inundat de chimicale care susţin transformarea şi inovaţia. Apoi aveți nevoie de locuri care să devină markere fizice ale transformării, care să spună am pornit pe alt drum, căci spaţiul determină discuţiile”, a transmis Stanimir.
IQ Digital Summit a reunit la Teatrul Național „Marin Sorescu” 1300 de pasionați, fiind create inclusiv liste de așteptare pentru eveniment, semn că orașul Craiova aștepta de mult ca viitorul să îi bată la ușă.
Conceptul IQ DIGITAL a fost gândit de echipa Upgrade 100 alături de George – inovație BCR, cu scopul de a sprijini procesele de digitalizare cu care se confruntă sectorul IMM, administrația publică și comunitățile locale din România. VODAFONE România s-a alăturat proiectului ca technology partner odată cu ediția de la Brașov, iar secțiunea DIGITALINATION e dezvoltată și cu ajutorul Institutului ASPEN România.
Comentarii