O creştere foarte mare o înregistrează apelurile la care participă mai mult de trei persoaneTimpul petrecut de utilizatorii Facebook de când sunt obligaţi să stea acasă din cauza pandemiei COVID-19 a crescut semnificativ, iar asta creează probleme pentru infrastructura companiei americane. O creştere astronomică, de peste 1.000%, o înregistrează apelurile la care participă mai mult de trei persoane. În ţările cel mai lovite de pandemie, unde s-au luat şi cele mai multe măsuri de izolare socială, precum Italia, timpul petrecut petrecut pe Facebook a crescut şi cu 70%. Tot aici, gradul de utilizare al funcţiilor de comunicare, în scris, audio şi video, a crescut cu 50%. La prima vedere, aceasta ar fi exclusiv veşti bune pentru compania americană, pentru care timpul petrecut în reţea înseamnă afişări pentru reclame. Însă, Facebook se plânge că face eforturi mari pentru a-şi ţine serviciile stabile şi online din cauza creşterii bruşte din unele ţări. Într-o postare pe blogul companiei, Jay Pareikh, responsabil cu infrastructura, scrie că şi pentru o companie de talia Facebook gestionarea unui volum de trafic atât de mare este o adevărată provocare. Recent, la cererea Uniunii Europene, Facebook redus calitatea conţinutului video în Europa, ca şi alte companii, printre care Netflix, Amazon, Disney şi YouTube, pentru a se evita o blocare a traficului pentru activităţile esenţiale. Această măsură ar trebui într-o anumită măsură să ajute Facebook, scăzând traficul realizat de conţinutul video, cel răspunzător de cel mai mare transfer de date dintre toate tipurile de conţinut. sursa news.ro |