O echipă de astronomi care cercetau Sistemul Solar au primit o surpriză uriașă și neașteptată din partea planetei Jupiter.

Aceștia au descoperit în mod accidental 12 luni necunoscute anterior care orbitează planeta Jupiter. Descoperirea crește numărul total de sateliți cunoscuți la 79, ceea ce îi aduce lui Jupiter titlul de planeta cu cele mai multe luni din Sistemul nostru Solar – deși și spațiul din jurul lui Saturn este destul de aglomerat.

Echipa condusă de astronomul  Scott S. Sheppard de la Carnegie Institution for Science folosea telescoape la sol pentru a căuta dovezi ale misterioasei Planete 9.

„S-a întâmplat ca Jupiter să fie pe cer lângă locurile în care căutam obiecte îndepărtate din Sistemul Solar”, a spus Scott S. Sheppard.

Echipa folosea un telescop foarte puternic, pentru a obține rezoluții cât mai înalte, într-un câmp de observație mai larg decât cel în care au fost realizate cercetările anterioare. Astronomii spun că au trebuit să observe posibilele luni mai mult timp pentru a confirma că acestea chiar orbitează planeta.

Astronomul Jonti Horner de la University of Southern Queensland, care nu a fost implicat în această cercetare spune că descoperirea este cu adevărat interesantă, dar că nu l-a surprins foarte mult.

„Cred că pe măsură ce privim mai adânc, vom găsi mai mulți sateliți de genul în jurul lui Jupiter, Saturn, Uranus și Neptun, dar totuși este grozav că au reușit să găsească atât de mulți în același timp”, mai precizează Jonti Horner.

Pe baza observațiilor echipei, Gareth Williams de la International Astronomical Union’s Minor Planet Center a reușit să calculeze orbitele lunilor. Nouă dintre ele, găsite în orbitele îndepărtate ale planetei, sunt împărțite în trei grupuri și au nevoie de aproximativ doi ani pentru a orbita Jupiter.

De asemenea, acestea au o orbită retrogradă, lucru care nu este neobișnuit pentru Jupiter, deoarece majoritatea lunilor cunoscute ale planetei îndeplinesc această caracteristică.

sursa: playtech.ro