Un grup de astronomi de la Universitatea Columbia din New York a descoperit cu ajutorul Observatorului de raze X Chandra, un număr mare de găuri negre cu mase ce variază de la cinci mase solare, la 30 de mase solare, relatează NASA. Găurile negre, descoperite aproape de centrul galaxiei noastre, se află la o distanţă de doar trei ani lumină de Sagittarius A*, gaura neagră supermasivă din centrul galaxiei, conform gandul.info.

Descoperirea confirmă studiile teoretice făcute anterior care indicau faptul că un număr mare de găuri negre mai mici s-ar deplasa către gaura neagră supermasivă Sagittarius A*. Cercetătorii le-au descoperit concentrându-şi căutarile pe găurile negre care absorb materie, şi care pot fi detectate – de regulă, găurile negre sunt invizibile atunci când nu absorb materie.

Sagittarius A*, cu o masă de 4.1 milioane mase solare, se află în centrul galaxiei, la o distanţă de 25.640 de ani lumină de Pământ. Altfel spus, ar fi necesară o călătorie de 25.640 de ani, cu o viteză de 300,000 kilometri pe secundă (sau 299,792,458 metri / secundă) pentru a se ajunge la ea.

O gaură neagră este o regiune din spaţiu care exercită o forţă gravitaţională atât de puternica încăt nimic, nici măcar lumina, nu-i poate scăpa. Cea mai mare gaură neagră descoperită până acum este TON 618, cu o masă estimată de până la 66 de miliarde de mase solare.

(Foto: resources.perimeterinstitute.ca)