Aproape 100 de exoplanete – planete care orbitează în jurul unor stele aflate în afara Sistemului Solar – au fost descoperite de curând de oamenii de ştiinţă din Danemarca, informează Press Association.

Cercetătorii de la Institutul Naţional al Spaţiului, afiliat Universităţii Tehnice din Danemarca, au analizat mai multe sute de exoplanete potenţiale cu ajutorul datelor transmise de telescopul spaţial Kepler.

Telescopul spaţial Kepler, care participă la misiunea K2 lansată de NASA cu scopul de a descoperi noi exoplanete, a identificat mii de corpuri cereşti care candidau la acest statut, după ce a fost lansat în urmă cu aproape un deceniu, pe 7 martie 2009.

O exoplanetă canditată la acest statut este analizată prin măsurarea fluctuaţiei de lumină pe care o determină atunci când trece prin faţa stelei sale.

Aproximativ 3.600 de exoplanete au fost descoperite de oamenii de ştiinţă după identificarea primului corp ceresc de acest tip, 51 Pegasi b, în jurul unei stele asemănătoare Soarelui, în 1995.

Exoplanetele descoperite au mărimi care variază de la aceea a Terrei şi până la aceea a planetei Jupiter. Misiunile viitoare vor examina exoplanetele asemanatoare Pamantului care ar putea să susţină viaţa.

sursa: agerpres.ro